Teacher Phong attending the course "Human-Centered Design: New Approaches for Open and Sustainable Societies" in Austria.

Community Project Incubator
nằm trong trụ cột YOUR Empowerment của Tổ chức YOURE
This course
Khởi tạo dự án cộng đồng
Community Project Incubator
What makes this course worth your time?
- Most students aiming for top U.S. universities pour their energy into boosting their GPA, acing standardized tests, and stacking up extracurriculars. But here’s what many overlook, the game-changing element that can truly set you apart: community service. In today’s competitive admissions landscape, a well-executed community project isn’t just a “plus”, it’s often what makes your application unforgettable.
- According to a recent survey of U.S. college admissions officers, a striking 58% confirmed that meaningful community service significantly boosts a student’s chances of getting accepted.
- Therefore, if you're looking to increase your chances of receiving a college admission letter from top U.S. universities, then this is exactly the course for you.
And here’s what makes the Community Project Incubator course at YOUREORG truly stand out:

Course Overview


The “Community Project Incubator” course by YOUREORG Social Enterprise is a carefully structured program grounded in educational research. It draws upon the four key recommendations from Turning the Tide: Inspiring Concern for Others and the Common Good through College Admissions, a report by the Harvard Graduate School of Education. These recommendations are officially endorsed by the Board of Directors of the Coalition for Access, Affordability, and Success, as well as the Great Lakes Colleges Association.
What sets this course apart is its hands-on approach, learners will be guided to design and implement community projects that are purposefully aligned with the 17 Sustainable Development Goals (SDGs) developed by the United Nations.
That’s why the “Community Project Incubator” course by YOUREORG Social Enterprise proudly guarantees that 100% of learners will discover a project that truly resonates with their personal interests, regardless of their personality, future goals, or fields of passion.
Who will benefit most from this course?
- This course is ideal for students who aspire to develop the skills to design and implement community projects in a professional, research-based, and strategic manner, especially those planning to apply to top-tier universities in the United States.
Benefits you’ll gain from this course
- Learners will have the opportunity to develop essential leadership qualities such as effective communication, problem-solving, and decision-making skills. Throughout the project implementation journey, they will also engage with diverse communities, cultural contexts, and real-world challenges faced by local people, an experience that nurtures empathy and compassion from within.
- Learners will deepen their awareness of pressing social, environmental, and economic issues. This expanded understanding empowers them to better grasp the challenges faced by communities, and inspires them to explore innovative, solution-driven approaches.
- And ultimately, this course empowers learners to build a well-rounded profile, one that showcases the qualities every admissions officer is looking for and can’t help but be impressed by.

Community project hay còn gọi là dự án cộng đồng, là công việc được thực hiện bởi một cá nhân hoặc một nhóm người với mục tiêu mang lại lợi ích cho đối tưởng thụ hưởng. Các dự án cộng đồng thường được thực hiện gần khu vực người khởi tạo dự án đang sống, nhờ đó mà cộng đồng sẽ gặt hái được những lợi ích từ các hoạt động thông qua dự án.
Dự án cộng đồng có thể giúp đỡ nhiều nhóm người khác nhau: trẻ em, người già, người khuyết tật, thậm chí cả động vật và môi trường.
Nhiều người tham gia tình nguyện hoặc khởi tạo dự án cộng đồng vì họ thích giúp đỡ người khác và cải thiện chất lượng sống cho cộng đồng của họ.
Service learning; Community-based Service Learning; Community Engagement hay còn gọi là Học tập phục vụ cộng đồng, được hiểu là sự trải nghiệm học tập gắn liền với công tác phục vụ cộng đồng theo kế hoạch và mục tiêu, định hướng nhất định. Phương pháp service learning dựa trên các mối quan hệ giữa 4 thành phần: tổ chức giáo dục, giảng viên, cộng đồng và đối tượng học sinh/sinh viên.
Bên cạnh đó, Janet S.Eyler tại Đại học Vanderbilt (người thắng Giải thưởng Khoa học Thomas Ehrlich năm 2003 về Học tập cộng đồng) và Dwight E. Giles, Jr., cho rằng Học tập phục vụ cộng đồng là: “Một hình thức giáo dục trải nghiệm, mà ở đó việc học tập diễn ra thông qua một chu kỳ hành động và tự chiêm nghiệm khi sinh viên… tìm cách đạt được các mục tiêu thiết thực cho cộng đồng và có được hiểu biết và các kỹ năng cho bản thân một cách sâu sắc hơn. Trong quá trình này, sinh viên sẽ kết nối sự phát triển của cá nhân mình và xã hội với sự phát triển học thuật và nhận thức… trải nghiệm sẽ tăng cường sự hiểu biết; từ đó sự hiểu biết dẫn đến hành động hiệu quả hơn”.
Thông thường, học tập phục vụ cộng đồng được kết hợp vào một khóa học hoặc một chuỗi các khóa học thông qua một dự án có cả mục tiêu học tập và hành động cộng đồng. Dự án này được thiết kế thông qua sự hợp tác giữa Tổ chức Giáo Dục và các đối tác cộng đồng, ví dụ các tổ chức phi chính phủ hoặc các cơ quan chính phủ. Các dự án cộng đồng này sẽ yêu cầu học sinh/sinh viên áp dụng nội dung khóa học vào các hoạt động phục vụ cộng đồng. Điều này mang đến cho học sinh/ sinh viên những cơ hội trải nghiệm để học trong bối cảnh thế giới thực và phát triển các kỹ năng gắn kết cộng đồng, đồng thời tạo cơ hội cho các đối tác cộng đồng giải quyết nhu cầu thiết yếu.
Về mặt học thuật
– Tác động tích cực đến tinh thần học tập của học sinh/sinh viên.
– Giúp học sinh/ sinh viên cải thiện khả năng áp dụng những gì đã học được vào thực tiễn.
– Giúp học sinh/ sinh viên hiểu các vấn đề phức tạp một cách dễ dàng hơn, phát triển kỹ năng phân tích vấn đề, giải quyết vấn đề, tư duy phê phán và phát triển năng lực nhận thức.
Về mặt kỹ năng
– Ý thức tốt hơn về hiệu quả của bản thân, bản sắc cá nhân, sự phát triển tinh thần và đạo đức.
– Nhóm kỹ năng xã hội phát triển hơn, đặc biệt là khả năng làm việc tốt với mọi người xung quanh, và phát triển tốt kỹ năng lãnh đạo và giao tiếp.
Về mặt xã hội
– Giảm thiểu dần và tiến tới xoá bỏ các định kiến và tăng cường sự hiểu biết về đa văn hóa.
– Nâng cao trách nhiệm xã hội và các kỹ năng công dân toàn cầu.
Về mặt sự nghiệp
– Kết nối với các chuyên gia và các thành viên trong cộng đồng để mở rộng cơ hội học tập và nghề nghiệp.
– Biết cách lập kế hoạch, lập đề án cho một can thiệp cụ thể, giải quyết một nhu cầu cụ thể của cộng đồng, với những hoạch định logic cơ bản như mục tiêu cần đạt được, đầu ra kết quả, hoạt động, nguồn lực, khung thời gian…
– Việc phát triển năng lực học thuật, bồi đắp kỹ năng lãnh đạo thông qua hành trình học tập phục vụ cộng đồng sẽ đưa đến nhiều triển vọng việc làm và cơ hội tuyệt vời hơn.
Dự án cộng đồng DNXH Your-E là gì?
Dự án Cộng đồng DNXH Your-E là một chuỗi các bài học thực tiễn thông quan việc gắn kết sinh viên với cộng đồng (Community Engagement) và một loạt những hướng dẫn từ chuyên gia trong hành trình học tập phục vụ cộng đồng (Service Learning). Chương trình Khởi Tạo Dự Án Cộng Đồng DNXH Your-E được xây dựng với mục tiêu đào tạo, phát triển năng lực quản lý dự án, và tinh thần lãnh đạo phụng sự cho học sinh/ sinh viên.
Mục đích của các Dự án cộng đồng DNXH Your-E là khuyến khích và cho phép học sinh/sinh viên:
– Tham gia vào các cuộc điều tra bền vững, định hướng trong bối cảnh toàn cầu.
– Tạo ra những hiểu biết mới về cộng đồng một cách đầy sáng tạo và phát triển những hiểu biết mới này một cách sâu sắc hơn thông qua nhiều cuộc điều tra chuyên sâu.
– Bồi dưỡng và phát triển các nhóm kỹ năng, thái độ và kiến thức cần thiết để hoàn thành dự án trong một khoảng thời gian dài.
– Giao tiếp hiệu quả trong nhiều tình huống.
– Thể hiện hành động có trách nhiệm thông qua kết quả của dự án.
5 bước khởi tạo dự án cộng đồng hiệu quả

Learning Modules
Module 01:
Introduction
- Meeting with tutors & receive the guide on community project
- Brainstorming ideas
Module 02:
Investigating
- Decide on the need within the local or global community
- Identify prior learning and subject-specific knowledge relevant to the project
Module 03:
Planning
- Develop a proposal for action to serve the need in the community
- Attend a work in progress session with Your-E supervisor
Module 04:
Taking Action
- Carry out the service as action
- Reflect on learning

The Impact on College Admissions
Tác động của Dự Án Cộng Đồng đến hồ sơ tuyển sinh đại học.
A survey conducted by the National Association for College Admission Counseling (NACAC) in the United States revealed that community projects are among the top factors considered by college admissions officers when evaluating applicants. In fact, 58% of surveyed admissions officers rated community involvement as a “moderately” or “considerably” important component in the admissions process.
Lead Instructor

Teacher Lê Hoàng Phong
One of the most powerful forces that can transform a person’s life is the pursuit of knowledge. With access to quality education and a nurturing learning environment, many individuals have overcome hardship and adversity to find the light in their lives, and gone on to pass that light to others. In the national television feature "Education Changes Lives" produced by VTV3, teacher Phong shared his practical insights on how to design and implement community projects in a way that is both impactful and grounded in evidence-based approaches.

Four young leaders from Vietnam were selected for a prestigious global policy program.
https://dangcongsan.vn/kinh-te-va-hoi-nhap/4-nha-lanh-dao-tre-tuong-lai-cua-viet-nam-duoc-lua-chon-vao-chuong-trinh-chinh-sach-toan-cau-596261.html
The Heartfelt Journey of Teacher Phong in Advancing Education
https://giaoducthoidai.vn/cau-be-ban-ve-so-tro-thanh-thay-giao-tieng-anh-post619035.html
Hành trình trở thành lãnh đạo trẻ của thầy Phong
https://vnexpress.net/nguoi-me-nuoi-bien-dua-tre-mo-coi-thanh-thu-linh-tre-4473255.html
A Member of the 15th National Assembly (2021–2026 tenure) shared remarks on Teacher Phong
https://thanhnien.vn/chuyen-ky-dieu-o-lang-tre-sos-1851498253.htm#
On the occasion of Vietnam’s 77th National Day (September 2), teacher Phong’s journey to becoming an international young leader was selected by Ho Chi Minh City Television (HTV) as a role model for the younger generation, future pillars of the nation, who are making meaningful contributions to promoting Vietnam’s image, affirming the spirit of resilience and peace-driven integration, and elevating the country’s standing on the global stage.

Certificate of Completion awarded to teacher Phong for successfully completing the Policy Advocacy Program under the MY World 2030 Asia-Pacific initiative, organized by the United Nations Development Programme (UNDP).
Certificates in Community Project Management earned by teacher Phong
✔ Certificate of Instructional leadership – Harvard Graduate School of Education
✔ Certificate of Fundamentals of Project Management – Philanthropy University
✔ Certificate of Social Impact: Planning for Success – University of California, Berkeley
✔ Certificate of Stakeholder Engagement Strategy – Sustainability Knowledge Group
✔ Certificate of Creating a Theory of Change – Philanthropy University
Leadership and Public Narrative workshops teacher Phong has attended

Teacher Phong participated in a workshop on “Adaptive Leadership”, held at the Harvard Faculty Club. The session was facilitated by Dr. Hugh O’Doherty, lecturer at the Harvard Kennedy School.

Teacher Phong participated in a workshop on “Adaptive Leadership”, held at Mercure Bangkok Sukhumvit 24 Hotel, Thailand. The training was delivered by Mr. Eric Martin, founder of Adaptive Change Advisors.

Teacher Phong participated in a workshop on “Introduction to Public Narrative & Organizing”, at Harvard Kennedy School, the training was delivered directly by Professor Marshall Ganz, the creator of the Public Narrative Framework (Story of Self; Story of Us; Story of Now), and Rita E. Hauser Senior Lecturer in Leadership, Organizing, and Civil Society.

Teacher Phong participated in a workshop on “Public Narrative” , at Skyview Hotel Sukhumvit 24, Bangkok, Thailand. The training was delivered by Mrs. Sandy Dang, a Vietnamese-American expert and founder of Colnnovate Consulting. Mrs. Sandy holds a Master’s degree in Public Administration from Harvard Kennedy School.

Teacher Phong participated in a workshop on “Organizing: People, Power & Change and Public Narrative” at DoubleTree by Hilton Hotel Bangkok Sukhumvit 24, Thailand. The training was delivered by:
Chuyên gia người Pakistan- Mrs. Noorulain Masood, nhà sáng lập tổ chức Center for Social Innovation in Developing Countries. Chuyên gia Noorulain Masood tốt nghiệp thạc sỹ ngành Phát Triển Quốc Tế (International Development) trường Harvard Kennedy School, và

Chuyên gia người Ấn Độ - Mrs. Shivani Kumar, cố vấn chuyên môn của CII Foundation. Chuyên gia Shivani Kumar tốt nghiệp thạc sỹ ngành Chính Sách Công (Public Policy) trường Harvard Kennedy School.
Để cập nhật thông tin cụ thể về các bước Khởi Tạo Dự Án Cộng Đồng, các bạn có thể xem qua cuốn cẩm nang Community Service Student Handbook dưới đây, lưu ý thông tin được trình bày trong sách là tiếng Anh.
